onsdag, januari 06, 2010

En besvikelse

Många människor dör som du av Lina Wolff XXX+
Men äsch då. Den här boken tycker jag mig ha hört så mycket gott om, och höga förväntningar hade jag också. Fail. Det är frågan om en liten novellsamling, och jag kan dels förstå varför den blev populär, visst har den något extra. Jag känner dock mest att den är lite... stolpig och är tyvärr inte övertygad.

Det är med er som med regn på regnkappor - sanningen får inte fäste, tränger inte in, glider fram och tillbaka på ytan och avdunstar sen.

Många av novellerna utspelar sig i Spanien, och några gånger dyker bekanta karaktärer från tidigare noveller upp, det gillar jag. Men nej, inte riktigt my cup of tea.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Vad fint du har gjort :) Jag gillar't!

Bokbabbel sa...

nämen tack, själv är jag ännu lite skeptisk men troligen är det för att jag är ovan :)