fredag, november 06, 2009

Bokhögsfunderingar

Jag gillar min bokhög. Just nu existerar den inte i fysisk form, den är åter inordnad i bokhyllan (så gott det går), men jag kommer på mig själv med att återkomma till bilden på den och utgående från den planera kommande läsning inför t.ex. helgen som tillbringas hos fästmannens familj. Framför allt nu då jag har en bokhylla ordnad enligt färg men som jag skulle vilja ändra tillbaka är det viktigt med någonslags ordning i röran.
Jag känner att det här med bokhögar är något man borde syssla mer med, och mina tankar irrar iväg och planerar nya bokhögar, kanske ordnade enligt genre...?

Samtidigt vill jag fortfarande påpeka att jag framför allt uppskattar spontan läsning; jag vill inte ordna min kommande läsning alltför mycket. Nej, bokhögarna finns framför allt till för att ge lite tips och inspiration, inte som någonting som absolut måste följas!

Inga kommentarer: