torsdag, december 30, 2010

En solskenshistoria

Dagen före julafton hämtade jag posten och slet upp kuvert som såg spännande ut. Ett av dem innehöll ett presentkort från Adlibris och jag tjoade glatt åt fästmannen och viftade med pappret framför honom. Tjoade lite till och mumlade sedan något om att Karin (kvinnan bakom presentkortsklappen) minsann träffat helt rätt.
- Aj det var av Karin? sa Mr Bokbabbel. En kort stund hann jag tro att det var Adlibris som skickat det åt dig. För att du är en trogen kund liksom.

Åh, det hade varit nice! Här kommer alltså ett tips till den som blir Adlibris nya marknadsförare, kom ihåg era trogna kunder exempelvis på detta sätt! ;)

8 kommentarer:

Anonym sa...

ja tack, det borde de göra... finns inget som ett presentkort för att tippa en över kanten till frestelsen! ;-)

Bokbabbel sa...

Precis, man får ett presentkort med en liten summa och så shoppar man för det tredubbla. Alla vinner!

It's all about Books/Bokbloggen sa...

Jag är ganska otrogen Adlibris, brukar köpa från Lycknis som har ännu billigare pockets (kan skilja uppemot 10 SEK per bok). Som om det inte var billigt nog på Adlibris, men ändå.. ;)

Bokbabbel sa...

Jag kör med Adlibris för svenska böcker och oftast Book Depository för engelska böcker, sistnämnda har billigare engelska böcker och dessutom alltid gratis frakt vilket finska Adlibris inte har

Anonym sa...

Jag köper rätt mycket böcker från cdon (som är galet mycket billigare när det gäller serier & graphic novels, kan lätt skilja 50 kr på ett album) och de skickar ut vouchers lite då och då om man är stamkund. Det var därifrån jag fick de där 50 kronorna jag twittrade om härom dagen... :)

Men vore ju mycket trevligt om Adlibris kunde belöna oss som handlar där lite för ofta för vårt eget bästa med presentkort lite då och då. :)

Bokbabbel sa...

Cdon finns ju också i Finland, kanske jag borde kolla in dem ibland då, speciellt om de nu skickar vouchers och så!

Anonym sa...

Man känner sig ju uppskattad som kund när man får vouchers om inte annat. :) Plus att jag alltid har fått kompensation för varor som gått ur lager hos cdon, det har jag aldrig fått hos någon annan näthandel.

Bokbabbel sa...

Aj att du har beställt och så har de sagt att den är slut men du får kompensation i stället? Bra service, heja cdon!