onsdag, december 22, 2010

En sväng till Bon Temps

Dead in the Family av Charlaine Harris XXXX
Det här är den tionde boken om telepaten Sookie Stackhouse och henne ovanliga vänner och fiender. Vill inte berätta för mycket om boken för er som inte kommit lika långt i serien, men jag kan i alla fall avslöja att den här boken har ett lite lugnare tempo. Och det känns riktigt bra. Det händer ju ändå en hel del - så går det väl om man dejtar vampyrer och andra "övernaturliga" varelser, men man får också ta del av Sookies känslor och tankar och det blir som vanligt en hel del mer sarkasm och ironi än vad som någonsin kommer fram i tv-serien. Gillade också de partier där Sookie umgicks med en annan med telepatiska förmågor, det blir en annorlunda stämning där. Jag gillar!
Bok nummer elva, Dead Reckoning, utkommer i maj nästa år, men de riktigt hängivna Sookie-fansen kan trösta sig med The Sookie Stackhouse Companion redan i februari. Fast det visste ni kanske redan.

3 kommentarer:

februaribarn sa...

Jag har redan Dead Reckoning under bevakning, men hade inte koll på The Sookie Stackhouse Companion, ska ta en titt på vad det är för något, det kanske kan still abstinensen fram till maj :)

Metta Karlsson sa...

Jag är så dålig, har bara läst de två första....Skärpning!

Bokbabbel sa...

Elisabeth Linnéa: Nåmen vad bra att jag kunde berätta det här för dig då :)

Böcker x3: Jag hade läst den första och fick sedan låna en box med de åtta första förra jullovet. Det var rätt trevligt :)