söndag, december 26, 2010

Hårda klappar?

Hoppas ni alla haft en fin jul! Det har jag åtminstone haft, även om lästiden fick ge vika åt ätande och pratande i stället, hemska saker. Förutom presentkortet till Adlibris (och alla andra trevliga icke-bokrelaterade klappar) fick jag följande hårda paket under granen: The Night Bookmobile av Audrey Niffenegger, Human Croquet av Kate Atkinson och Ladies av Johan Hakelius. Hurra!

När ni inte är upptagna med att läsa era julklappsböcker eller slå nya rekord i chokladätning får ni gärna svara på min enkät om ni fick böcker till julklapp eller ej. Mera detaljerade rapporter får även avläggas i kommentarsfältet ifall ni känner för det :).

Uppdaterat: Hoppsan, glömde nämna (och fota!) Skandal i ankdammen av Lena Linderborg. Så går det när man öppnar julklappar på tre olika ställen (föräldrar och skilda svärföräldrar)...

10 kommentarer:

It's all about Books/Bokbloggen sa...

God jul i efterskott!

Jag fick en hel del hårda paket, sånt gillas! Hade dock redan ca 100 olästa i bokhyllan sedan innan... :)

Bokbabbel sa...

Tack detsamma! Trevligt med hårda paket! Och nu handlade ju det här inlägget inte alls om bokhyllestatusen hemma! ;)

Evalinn sa...

Åh, jag har en Kate A som väntar hemma hos mig som jag ännu inte läst. Det får bli under nästa år!

Bokbabbel sa...

Läste en i år och gillade (deckare), men den här romanen lär vara en av hennes bästa

Tekoppen sa...

Så kul att du fick just "Human Croquet"! Det är min favvo med Kate Atkinson, helt enkelt genomunderbar. Önskar dig glada timmar med den :) Japp, jag fick klappar i bokform: den egyptiska dödsboken, en bok om mindfullness och Johannes Anyurus roman. Presentkort på Adlibris fick jag för en månad sedan i födelsedagspresent och ett av dem (det mindre) har använts nyligen (böcker på väg, alltså) medan det större väntar på bokrean, eller om bokrean suger, sådana där böcker jag egentligen inte tycker att jag har råd med :)

Bokbabbel sa...

Tekoppen: Nå, nu kan det ju hända att alla böckerna (utom Skandal i ankdammen) fanns på en specifik önskelista, men ja, är väldigt glad över den, har hört gott om den vilket är orsaken till att den fanns på listan över huvudtaget. Mitt presentkort var inte såå stort så det kan nog hända att jag fyller på med lite egna pengar ;) Men kul är det, med hårda paket och papperslappar från Adlibris :)

Tekoppen sa...

Ja, jag har rekommenderat den till dig upprepade gånger.

Bokbabbel sa...

Ännu ett bokligt tillfälle att ropa "Äntligen!" med andra ord ;)

Liolej sa...

The Night Bookmobile verkar intressant! Den ska jag kolla upp : )
I mina hårda paket fanns Spill, Svinalängorna och Håpas du trifs bra i fengelset och ett presentkort på adlibris!

Hälsningar
Liolej

Bokbabbel sa...

Bra böcker du fick, och härligt med presentkort! :) Ja, är väldigt nyfiken på "The Night Bookmobile", rapport kommer!