onsdag, december 01, 2010

Julklappstips till bokmalen

Häpp, där var vi inne i december och det börjar bli dags att köpa julklappar. Vad köper man då till bokmalen vars lästa böcker det är svårt att hålla reda på? Fear not, Bokbabbel har svaret!
Exlibris, i klistermärkesform eller en möjlighet att skapa egna hos en konstnär

En (nördig) tygpåse att bära omkring på böcker i

Eller varför inte en nördig t-shirt?

Prenumeration på en tidskrift om böcker

Penguin-muggar

Inträdesbiljett eller seminariekort till Bokmässan

En Book Clock, finns även som grannare variant

Tro mig, ett presentkort till en bokhandel är inte en tråkig gåva. Även presentkort på en ny bokhylla glädjer med stor sannolikhet bokmalen

Bokstöd till bokhyllan, finns i otaliga varianter

Ett snyggt smycke som skvallrar om mottagarens käraste hobby

Läsfåtölj och bokhylla i ett! Nu med matchande fotpall!

The Great Penguin Book Chase. Trivial Pursuit för boknörden

Ett eget bibliotekskit

26 kommentarer:

Anneli sa...

gud vilka bra tips! jag tror att samtliga av dessa kommer upp på min önskelista... :) det fina boksmycket, vet du om/var det säljs någonstans? ynk, blev lite kär.

Bokbabbel sa...

Anneli: Borde ju ha haft länkar till presenterna, men många går att köpa på fler ställen (och ja, visst vill man själv ha alla? :D) Bokhalsbandet har gjorts av någon på Etsy, men googla "book necklace" så borde du hitta rätt, det finns några olika modeller!

Metta Karlsson sa...

Men ursäkta mig, nu sitter jag o dregglar! Halsbanden måste jag ha!

Anonym sa...

Ja tack! Jag tar alltihopa! ;-)

Jessica (ord och inga visor) sa...

Åh, shit vilket härligt inlägg. Jag dreglar precis som Böcker, böcker, böcker. har du tips på var man kan hitta snygga bokstöd? Jag skulle behöva ett, t. ex sådana som du har på bild. Åååh, vilken köplust jag fick. :P farligt!

Bokbabbel sa...

Böcker x3: Vad tror du jag gjorde när jag fixade inlägget, måste akta mig så att jag inte slemmade ner Macen ;)

fullbokhylla: Det är bara att hänvisa nära och kära till det här inlägget!

Jessica: Tack, kul att det uppskattas! Jag får återigen hänvisa till Google, en del går säkert att beställa över nätet och det finns säkert en hel del i Sverige också bara man vet var man ska leta!

Saralito sa...

Vilka fantastiska grejer! Penguinmuggarna står högst upp på min önskelista och jag har en känsla av att jag kommer få en sådan när bebis är född och jag äntligen kan dricka kaffe igen.

Bokbabbel sa...

Saralito: Jag fick ju ett litet ryck med just Penguinmuggarna i höstas och äger numera tre stycken, mycket nöjd! Vill ännu ha "The Body in the Library" av Agatha Christie (grön) så börjar jag vara ganska nöjd :)

Lisa sa...

Halsbandet, åh halsbandet..! Tygpåsen! Och faktiskt alla grejer du radade upp platsar finfint på min (och säkert alla dina läsares) önskelista. Snyggt jobbat, Bokbabbel :D

Bokbabbel sa...

Halsbandet är en favorit ja, det har jag bloggat om tidigare om jag inte minns fel. Fint att ni gillar, det blev ju liiite boknördigt ;)

Cinnamon sa...

Kära Tomten! Cinnamon vill ha alla fina julklappar som Bokbabbel visar. Jag har varit en mycket snäll flika iår:)

Bokbabbel sa...

Vidarebefordrar direkt till tomten@gmail.com ;)

Josefine sa...

Härliga prylar! En del bar jag bloggat om själv, men det kom en del nya favoriter hrä. :) Var har du hittat fåtöljen?

Bokbabbel sa...

eh, google igen, men fåtöljen har jag sett tidigare medan fotpallen verkar vara ny. Om jag inte minns fel har Book Cover Girl faktiskt en sådan fåtölj!

It's all about Books/Bokbloggen sa...

Jag har oxå ett par schyssta tips!

http://bohuslaningen.se/bloggar/1.1004958-bokbloggen?blogPostAction=view_post&postingId=19.144124#commentForm

Bokbabbel sa...

Bokliga presenter åt folket ftw!

Anita sa...

Ja takk! Fantastisk bra tips!

Bokbabbel sa...

Ingen orsak, bra om du kan glädja någon bokmal eller själv hitta något av dessa paket under granen :)

Bokomaten sa...

verkligen supertips! En hel del harjag redan, bl a det ursnygga och faktiskt väldigt roliga Penguin-spelet. Mina bokkassar vill jag dock gärna skaffa själv. Hört till en del av nöjet.;)

Bokbabbel sa...

Jaså du har spelet! Är det svårt då, jag tycker mig ha läst att det t.e.x (precis som i TP) handlar såpass mycket om tur att även icke-bokmalar plötsligt kan gå och vinna alltihopa :)

snowflake sa...

ÅH! Vill ha Penguin-TP:et!
Och en mugg till, så Jane Austen får en kompis.

Bokbabbel sa...

Penguin Book Chase borde väl finnas till salu i Sverige åtminstone, annars får man (ähum, julgubben alltså) bege dig ut på nätet

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Underbara klappar - vill ha alla!

Bokbabbel sa...

det är bara att hänvisa till det här inlägget på julklappsönskelistorna :)

Maria Turtschaninoff sa...

Jag tog och länkade till det här inlägget så julgubben hittar rätt :-)

Bokbabbel sa...

Utmärkt! Julgubben är ju nog allsmäktigt vis men visst får man hjälpa honom på traven!