tisdag, december 07, 2010

Om saker hade varit annorlunda

Haha, tittade vad jag hittade, Harry Potter-titlarna sedda ur Draco Malfoys perspektiv. Nörderi på hög nivå, I like!

- Draco Malfoy and the Rejected Handshake
- Draco Malfoy and the Better-than-Potter's Broomstick
- Draco Malfoy and Hagrid's Bloody Chicken
- Draco Malfoy and the Year His Father Would Hear About
- Draco Malfoy and the Inquisitorial Squad
- Draco Malfoy and the Vanishing Cabinet
- Draco Malfoy and the Year He Realized He Had Been a Douchebag

Jag måster erkänna att jag inte riktigt förstod alla referenserna, nu blir det bakläxa och omläsning!

14 kommentarer:

Bokomaten.. sa...

Underbart! Vem vet, edt kanske blir en ny serie på 7 böcker.;)

Bokbabbel sa...

haha, som Stephanie Meyer som skulle skriva om böckerna från Edwards perspektiv :P

Maria Turtschaninoff sa...

Del 7 kunde heta Draco Malfoy and the Receding Hairline...

Bokbabbel sa...

Hehe :)

Emelie sa...

Hahaha, vad roligt!

Bokbabbel sa...

Ganska fyndig va?

ellen! sa...

haha! måst mesamma skicka vidare åt min bästa harry potter-nörd-vän :D

Bokbabbel sa...

Hon/han kanske förstår alla referenser, det gjorde som sagt inte jag

Eve sa...

Åh, underbart :) hänger inte hlr med i alla referenser, så en omläsning kanske vore i sin ordning...

Bokbabbel sa...

Med den här listan bredvid, så att man kan ropa "Checka!" när man har förstått referensen ;)

Bokomaten.. sa...

ja, vilken bra idé! (Jag tänkte förresten också på "ur Edwards perspektiv"). Jag har dessutom just upptäckt (kanske 100 år efter alla andra) att Stephen Fry läst in alla Potter-böckerna som ljudbok! Kanske dags att lyssna igenom alla istället för omläsning.:)

Bokbabbel sa...

Själv har jag ännu inte blivit av med ljudboksoskulden, men Stephen Fry är antagligen en väldigt charmig uppläsare

Catrin sa...

Här håller vi långsamt men sääkert på att beta oss igenom HP-serien. Vi läser högt för hela familjen och efter avslutad läsning brukar sonen genast läsa om boken, på egen hand. På så sätt har vi nu läst de tre första och den fjärde finns inslagen i julpaket till samme son som har önskat sig "Harry Potter-böcker att ha som mina egna".

Bokbabbel sa...

Låter jättefint!