tisdag, december 21, 2010

Ett anspråkslöst förslag*

Som en liten anspråkslös och lättfixad julklapp till mig tycker jag att åtminstone följande 20 författare skulle få utkomma med en eller flera böcker under nästa år.

- Susanna Alakoski
- Linwood Barclay
- Therese Bohman
- Suzanne Collins
- Jenny Diski
- Janet Fitch
- Gillian Flynn
- Tana French
- James Frey
- Elizabeth George
- Moa Herngren
- Virpi Hämeen-Anttila
- Johanna Holmström
- Malin Kivelä
- David Nicholls
- Gregory Roberts
- Ali Shaw
- Lionel Shriver
- Curtis Sittenfeld
- Kjell Westö

Bland annat Lisa Genova, Charlaine Harris, Siri Hustvedt, Jo Nesbö, Haruki Murakami och Adrian Tomine är redan snälla och uppfyller min önskan.
Vem önskar ni skulle skriva en ny bok?

16 kommentarer:

Holly Hock sa...

Bästa julklappen till mig skulle vara en ny bok av J K Rowling! (Men jag skulle antagligen vara livrädd att läsa den av rädsla för att bli besviken.) /Therese

Metta Karlsson sa...

Zadie Smith skulle inte jag tacka nej till.

Bokbabbel sa...

Holly: Mm, tycker redan att slutet på sjuan blev lite väl mjäkigt, så jag skulle också vara rädd!

Böcker x3: Borde läsa fler böcker av Smith först, har bara läst Vita tänder och var inte helt såld. Men det var länge sen

Marianne sa...

Jeg drømmer om at Donna Tartt skal komme med ny bok:)

Helena sa...

James Frey har också varit snäll och lyssnat på din blygsamma önskan! I april utkommer Final Testament of the Holy Bible! Inget på Amazon än, men har hört från säker källa + hittat Adlibrissida (http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1848543182). Och jag råkar veta att Therese Bohman jobbar på sin andra roman...

Min önskelista (förutom de vi har gemensamt):

Christine Falkenland
Carina Rydberg
Donna Tartt (verkar komma ny roman 2012!)
Margaret Atwood
Joe Hill
Barbara Vine/Ruth Rendell

Bland de jag har på önskelistan som kommer ut med nytt under 2011 återfinns Douglas Kennedy. Och visst kommer nya Gillian Flynn i aug-sept, eller har jag önskedrömt det?

Lisa sa...

Håller absolut med dig om Therese Bohman!

Och så lägger jag till Donna Tartt. :)

Bokbabbel sa...

Marianne: Du är säkert inte den enda! :)

Helena: Tyckte jag såg nåt sådant viskas på Twitter tidigare i dag, vad trevligt, heja James! Och heja Therese för den delen!
Falkenland och Kennedys författarskap har jag fortfarande mycket att läsa in på (köpte nyss hem "Öde" bör nämnas!) men vore nog fint med nya böcker av dem! Flynn, mm, dregel, hoppas det var en sanndröm! Eller är det här dina mystiska biblioteksdrömmar som spökar?

Lisa H: "Den drunkande" var otroligt bra!

Jessica (ord och inga visor) sa...

Ååh, vilket påhittigt inlägg och jag ska svara på din fråga genom ett inlägg i min blogg imorgon. Just nu ska jag nämligen läsa klart Anyuru-boken istället. :)

Bokbabbel sa...

Tack tack, och kul! Duktigt med Anyuru, den ligger här i min hög, oläst ännu

enligt O sa...

Även Elizabeth George släpper nytt och jag såg att Genovas nya finns på engelska. Lite lockad att beställa!

enligt O sa...

http://www.enligto.se/2010/12/09/bocker-jag-ser-fram-emot-del-1/

11 april

Bokbabbel sa...

Vad kul med Elizabeth George! Har faktiskt inte läst nya tjocka Lynley-boken ännu, den kommer på svenska i april (eller ja, är det den du menar kanske?) Ska nog läsa Genova på engelska, vill inte vänta!

Fröken S sa...

Jenny Diski släpper nytt nästa år om jag inte sett helt fel.

Bokbabbel sa...

Menar du på engelska eller svenska? Såg att en av hennes böcker kommer att översättas till svenska iaf, hoppas på rec.ex. av den boken

Fröken S sa...

Jag menar på svenska. Den skrivande kvinnans försvar. Du kanske redan har den?

Bokbabbel sa...

Fick precis hem det svenska rec.exet, hade inte läst på engelska tidigare så det passade utmärkt :)