torsdag, oktober 28, 2010

En dag-dagen

I dag ser min Facebook-status ut som följande:

[Bokbabbel] skulle i dag kunna gå på magnifika Releasefest för "En dag" men är i stället a) i Finland b) på jobb c) småsur över a och b

Så nu vet ni det. Calliope är också lite bitter men tänker titta på Babel som i dag ska handla om just David Nicholls och One Day/En dag. Själv är jag då alltså på jobb och får hänga på Twitter för att försöka suga i mig glimtar av glamouren den vägen i stället.
Så här tyckte jag förresten om den fina boken när jag läste den på engelska i somras.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det är tråkigt att inte få se dig på festen. Men vi skickar en varm tanke och en virtuell skål till Finland! Och en bok, om du mejlar mig din adress ;)
Kram, Pia

Bokbabbel sa...

nämen då är det ju nästan som om jag vore där! jag skålar i vatten på jobbet, skumppan väntar jag med tills jag kommer hem ;)

Oj, en bok, vad fint! Och då kan jag få min mamma att läsa boken också! Jag FB-mailar adressen, är nyfiken på översättningen av vissa favoritpartier, det går ju rykten om en alldeles extra bra översättning ;)

Bokbabbel sa...

Ha en alldeles förträfflig fest förresten (oavsiktlig allitteration!), det förtjänar du efter allt slit!

Sandra sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sandra sa...

oj! råkade ta bort den!

men vi ska tänka på dig (:

Bokbabbel sa...

Och skåla! :)