måndag, oktober 11, 2010

Läsning utan böcker

För flera månader sedan såg jag en intressant utmaning på en engelsk bokblogg, illustrera din läsning med en bild utan böcker. Knepigt, tänkte jag, men nu har jag hittat en bild och en (cheesy!) motivering. Häng på ni också!


Föga förvånande föreställer bilden ett ljus, min andra faiblesse vid sidan av böckerna. Lågan får symbolisera min brinnande (höhö) passion för läsning, de olika "trådarna" olika genrer jag läser och så hjärtformen slutligen min kärlek till böcker och läsning. Ljuslågan speglar sig i fönsterrutan, precis som jag ibland kan spegla mig i den litteratur jag läser.

10 kommentarer:

Zachan sa...

Hmm, konstig fråga: men var har du fått tag på denna bild? Vi har ne sådan där lykta hängandes i köksfönstret, men har aldrig sett någon annan som haft en likadan.

Bokomaten sa...

Men en väldigt rolig idé. Får se om jag hittar någon bild som passar, jag också. Rätt sårt dock, va?:)

Annica sa...

Måste se om jag hittar en passande bild, annars så får jag väl ta en ny bild. :D

Lisa sa...

Så fiffig bild och beskrivning! :)

Cinnamon sa...

Rolig idé. Så poetiskt du besriver ditt val av bild.

Bokbabbel sa...

Zachan: Bilden har jag själv tagit för någon månad sedan innan löven blev granna och blåste av träden. Lyktan är köpt i Haga i Göteborg för två år sedan och jag gillar den mycket :)

Bokomaten:Som sagt har jag funderat på det här en tid, så nej, lätt är det inte, men häng gärna på, blir nyfiken på att se vad ni hittar på!

Annica: Bara du hittar ett lämpligt motiv ja!

LisaH och Cinnamon: Tack!

Evalinn sa...

Bra gestaltat! :-)

Bokbabbel sa...

kul att du tycker det! häng på du också :)

Anna sa...

Underbar motivering!

Bokbabbel sa...

nåmen tack tack!