måndag, oktober 25, 2010

Vad har jag riktigt drömt?

Jag vet inte vad jag riktigt har drömt inatt, men jag vaknade upp med en stark längtan att återuppta läsningen i min guilty pleasure-serie The Morland Dynasty av Cynthia Harrod-Eagles. Fastnade där när jag var typ pre-tonåring och läser en bok då och då, nu är det dock alldeles för länge sen sist. En näst intill oändlig släktsaga med anglofilporr, familjegods, dekadent Londonliv, kungligheter, historiens vingslag. Jag tror att den serien motsvarar Sagan om Isfolket för mig.

Vilken är er guilty pleasure?

5 kommentarer:

Bokomaten sa...

Haha, alldeles för många. Sookie tillhör väl dem tex.:) För övrigt tycker jag det verkar som du haft en väldit trevlig dröm om du vaknar med sådana längt.=)

Bokbabbel sa...

fast vi är ju många som läser Sookie så det är kanske inte lika skämmigt längre ;)

Ja, du har rätt, en längtan efter gods och kungligheter måste nog ha fått upphov i en ganska spännande dröm!

Eva sa...

Min guilty pleasure, hmm. Det är någon fånig chick lit nu och då. Jag har t.o.m. läst ett par harlequin-böcker, funkar ypperligt för att tillfälligt radera precis allt intellekt och bara gotta sig i att håna alla aspekter som brister. :)

Emmas Bokhylla sa...

Eh...Jo, de ar ganska sa manga. Sa fort jag ar overbelastad pa jobbet (och tidigare med studier) sa har jag en rad skambelagda bocker som jag till och med ibland pular in under sangen for att ingen skall se... ;-). T.ex. Jude Deveraux. Men det brukar racka med en i taget, sedan har jag nastan diabetes av allt sockrigt kladd som rinner ur den...

Bokbabbel sa...

oftast sockerslisk då, okej. Jag vill kanske inte ha det sockersöta, men det lite dramatiska med nobla engelsmän och hela köret :D