onsdag, oktober 13, 2010

And the Finnish vote...

Under hösten delas det ut litteraturpris till höger och vänster, men just det här priset har inte funnits tidigare. Hur kul är det inte att Breakfast Book Club har dragit igång Bokbloggarnas litteraturpris? Alla som har en bokblogg får rösta, och efter en hel del funderande har nu även jag mailat in mina nomineringar. Det blev två svenska författare och tre anglosaxiska, svåra val kan jag säga, speciellt då man är tvungen att rangordna sina egna nomineringar! Väldigt kul, nu håller jag tummarna för mina nominerade!

Om ni inte har röstat ännu kan (och bör) ni fram till den 24 oktober göra det här!

5 kommentarer:

a-lo sa...

Ja, det här är kul! Min utmaning blir dock att få ihop fem så pass nya böcker som jag faktiskt läst - och som varit bra. Vi får se hur det går :)

Bokbabbel sa...

det var knepigt, hade fler jag hade velat nominera men som kommit ut för tidigt. som tur var de bra engelskspråkiga böcker jag läst nyligen översatta till svenska!

Bokomaten.. sa...

Ja, knepigt är ordet, men gör mitt bästa för att komma ihåg fem.. Tur man har lite "anteckningar" så man kommer ihåg vad man läst i alla fall.;)

Bokbabbel sa...

ja jisses, hade aldrig klarat det utan dem!

Full bokhylla sa...

Jag tror ärligt talat inte jag kommer att få ihop fem, men jag tänker att man kanske kan nominera 2-3 stycken!