fredag, april 01, 2011

Månadssummering mars 2011

Claes de Faire - Alla lyckliga familjer liknar varandra
Elly Griffiths - Janusstenen
Jenny Han - Sommaren jag blev vacker
Kate Atkinson - Started Early, Took My Dog
Elly Griffiths - The House at Sea's End
Colm Toíbín - Brooklyn
Ninni Schulman - Flickan med snö i håret
Douglas Kennedy - Ett alldeles särskilt förhållande
Rebecca James - Beautiful Malice
Kristina Ohlsson - Änglavakter
Kristian Lundberg - Yarden
Haruki Murakami - 1Q84 - Första boken


Antal böcker på finska/engelska: 0/4
Antal novellsamlingar: 0
Antal ungdomsböcker: 1
Antal graphic novels: 0
Antal tegelstenar: 0
Sammanlagt antal: 12

Månadens bästa: Att gräva ner sig i Ruth Galloways liv, samt boken Brooklyn.
Månadens sämsta: Douglas Kennedys bok var inget bra alls, vilket kändes extra synd med tanke på att jag gillade hans Den gåtfulle fotografen.
Månadens överraskning: Ojämnheten i lästakten. Att jag ibland kan läsa tre böcker på fyra dagar, och andra gånger läsa en lika tjock bok under en hel vecka.
Månadens besvikelse: Att det fortfarande råder en sådan skriande brist på hjärtan i min Läst 2011-lista!

3 kommentarer:

Metta Karlsson sa...

Åh min lista blir mycket kort :(

Nattens bibliotek sa...

Jag blir avundsjuk på din långa lista. Min är betydligt kortare.

Bokbabbel sa...

Och ändå tycker jag min lästakt har blivit betydligt långsammare i och med mitt nya jobb :)