onsdag, april 06, 2011

Must have!


Denna glada nyhet kan inte spridas tillräckligt: Francine Pascal ger ut en bok som heter
Sweet Valley Confidential! OMG! Mitt tioåriga hjärta klappar som besatt (och förbannar att jag en gång gav bort min ärvda samling på 21 Tvillingböcker). Åh!

P.S. Notera gärna den intrikata "undertiteln" med de tre punkterna!

P.P.S. Åh, en beskrivning:
It's been ten years since the Wakefield twins graduated from Sweet Valley High, and a lot has happened. For a start, Elizabeth and Jessica have had a falling out of epic proportions, after Jessica committed the ultimate betrayal, and this time it looks like Elizabeth will never be able to forgive her. Suddenly Sweet Valley isn't big enough for the two of them, so Elizabeth has fled to New York to immerse herself in her lifelong dream of becoming a serious reporter, leaving a guilt-stricken Jessica contemplating the unthinkable: life without her sister. Despite the distance between them, the sisters are never far from each other's thoughts. Jessica longs for forgiveness, but Elizabeth can't forget her twin's duplicity. Uncharacteristically, she decides the only way to heal her broken heart is to get revenge. Always the 'good' twin, the one getting her headstrong sister out of trouble, Elizabeth is now about to turn the tables...

11 kommentarer:

Fridolina sa...

OMG!

Martina sa...

Åh vilka minnen man har från Tvilling-böckerna! :)

Anonym sa...

Ha ha, jag hade nästan glömt bort dem! Jag hade också enkel hög med böcker om tvillingarna:)

Emma sa...

Den här måste man ju läsa, även om jag kommer ihåg att jag tyckte att de var lite fåniga.

Helena sa...

OMG indeed! Var också tvungen att beblogga detta historiska ögonblick.

/Helena "Elisabeth" D, som har hela samlingen kvar i flera lådor :)

Maria sa...

Gud så cheesy. Men lite nyfiken blir jag ju. ;)

Ida sa...

Haha nej, gud vad kul! Måste man ju läsa! :D

Bokbabbel sa...

Det kan ju inte bli annat än helt fantastiskt eller världens plattfall :D Mycket nyfiken!

(och avundsjuk på er som har de gamla böckerna kvar...!)

marikamaklin sa...

The Circle of Life - tänk att en gång donerade jag dig SVH-böckerna och nu är det någon annan lycklig tjej (eller kille, vad fan) som lär sig alla visdomar serien har att erbjuda. Man blir så rörd.

Bokbabbel sa...

Ja tänk! Och vilken gåva det var, helt fantastisk! Circle of life, haha :D

Louise sa...

Åh vad kul! Den måste ju verkligen läsas! Har precis dammat av min gamla samling och läser dem då och då - nostalgi! :)