onsdag, juli 22, 2009

Harry Potter samt en litterär hälsning

Inte bara benet med den stukade vristen och det brutna fotbladet bråkar, en nerv är ikläm på det andra benet och medicinen är främst vila med båda benen högt uppallade. Så jag drar mig tillbaka till soffan och fortsätter att plöja böcker.

En solglimt mellan molnen utgjorde dock gårdagens biobesök på Harry Potter and the Half-Blood Prince. Önskar så här i efterhand att jag sträckläst boken dagen/natten innan som min snälla invalidskjuts&biosällskap J hade gjort; nu var jag inte hundra procent säker på hur det var i boken och kunde därför inte kommentera filmen helt och hållet. Filmen var dock helt klart mer kärlekstjafsande än boken, även om det också här märks att mörkret kryper närmare. Men varför var Ginny tvungen att gå ner på knä och knyta Harrys skosnören, det kändes bara helt fel?!
Som alltid efter en HP-film blir jag sugen på att läsa om böckerna, och kanske se om några filmer. Nog är det en fascinerande värld Rowling har skapat!

En annan solglimt var den litterära hälsningen från Åland i dag. Föräldrarna fortsatte sin båtsemester ditåt efter att ha släppt av sin skadade dotter, och i dag fick jag ett tröstepaket fullt med inredningstidningar samt ett kort från det som troligen hade blivit min favoritbyggnad ifall jag kunnat fortsätta färden till slutdestinationen. Tack M&P! :)

Inga kommentarer: