onsdag, juni 10, 2009

Boknörderi - en helhet

Förra veckan hade Bokhora en kul fredagsfråga där de frågade efter det nördigaste man har gjort i bokväg. Jag funderade en tid på frågan, men kom slutligen fram till att jag inte gjort någonting extremt nördigt som skulle sticka ut. Snarare är mitt boknörderi ett resultat av att jag kan hoppa till av glädje när jag hittar en efterlängtad bok på biblioteket, att jag startade en bokblogg, att jag funderar mer över reselektyr än vilka kläder jag ska ta med (och sedan dessutom kanske köper mer böcker än kläder väl på plats), att det oftast är mig man får vänta på i bokhandlar, att jag frossar i böcker och bokbloggar för att hålla mig ajour med vad som händer och vad som kunde vara intressant att läsa, att jag har mer koll på när Akademen har pocketrea än deras personal m.m.

Vad gör dig boknördig?

Inga kommentarer: