måndag, oktober 13, 2008

Inlägg nr 500!

Att mitt femhundrade inlägg handlar om ett för mig relativt nyupptäckt fenomen, nämligen graphic novels tycker jag att är mer än lämpligt!

"I detta satans rum" av Mats Jonsson XXXX+
Figuren Mats åker med sina journalistkollegor till ett studenthotell i London för att tillbringa några månader där. Det är 1994, och även om jag var rätt liten då tycker jag att det ändå är lättare att förhålla sig till denna bok än hans tidigare Hey Princess, kanske för att denna boks "teman" i princip kunde appliceras även på nutiden.
Detta är en kort liten bok, men den är rolig och träffsäker och jag vill absolut läsa mer av Mats Jonsson!

5 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, en ny Mats Jonsson, den måste jag läsa! Jag gillade verkligen Hey Princess och kanske framförallt Pojken i skogen som handlar om hans barndom.

Bokbabbel sa...

Jag såg till min gläjde att han skrivit andra böcker, har tidigare läst endast Hey Princess :)

Anonym sa...

Jag är inte alls bekant med graphic novels, men har sneglat på dem och blir onekligen nyfiken... är denna bra att börja med, tror du?

Bokbabbel sa...

lisan: Ja-a, varför inte, den är kanske inte den bästa men den är rätt kort och du hinner få lite smak på what it's all about :) Sedan beror det ju mycket på vad man själv tycker om tecknarstilen!! Adrian Tomine och Craig Thompsons (dock inte med den underliga rymdliknande figuren, dem har jag int eläst) skildringar är fina!

Anonym sa...

Mm, kan tänka mig det... blev så sugen på allt vad tecknat heter när jag läste Den tionde kretsen, så undrar om jag inte ska kika in på bibblan idag!