fredag, mars 07, 2008

Ode to a Finnish Library

Jag måste helt klart revidera min uppfattning om stadsbiblioteket i min nya stad! Se bara vilka fynd jag gjorde i dag:

- Sofi Oksanen: Stalins kossor
- Malin Kivelä: Du eller aldrig (finaste boken ever efter Vit oleander, läs den/dem!!)
- Eva-Stina Byggmästar: Älvdrottningen
- Marina Lewycka: En kort berättelse om traktorer på ukrainska
- Jodi Picoult: Den tionde kretsen
- Harlan Coben: The Woods

Nu vill jag ju bara hugga in på dem alla på en gång, men jag måste besinna mig en aning. Ingen av dessa dyrgripar kan jag ens ta med till London, äsch då. De får väl vänta till påsklovet då.

3 kommentarer:

Amoroso sa...

Jag är sugen på att läsa Marina Lewycka, ska bli intressant att höra vad du tycker sedan!

Anonym sa...

Jag har precis läst Lewycka, fick boken som present och tänkte: Vad är det här för tråkig bok? Men jag blev positivt överraskad!! Nästan så att jag funderar på att läsa något mer av henne..

Seshat sa...

Hennes andra bok heter "Två husvagnar" och kom i svensk översättning i höstas. Har inte läst den, men tänker nog göra det eftersom jag gillade den första.