onsdag, mars 26, 2008

Aaargh!

Oh nein, jag hade skrivit ett jättelångt inlägg men så tiltade förstås sidan och all text försvann. Nooooo! Inte en chans att jag orkar skriva om recensionerna i alla fall just nu. Jag kan dock passa på att reflektera över mitt nuvarande bibliotekslånande. Förut var jag van vid att botanisera bland hyllorna, läsa en baksida här och där och låna med mig böcker på det sättet. Nuförtiden lånar jag det mesta från universitetsbiblioteket som inte har öppna hyllor utan allt beställs över nätet. Så ibland går det som igår då jag gick hem med en kasse med böcker och var tvungen att bläddra och läsa i dem för att veta vad det var jag riktigt lånat. I min Vill läsa-bok från Moleskine står det nämligen bara titel och författare - böcker jag blivit intresserad av via bloggar men inte kan placera då jag väl får boken i handen flera veckor/månader senare. Lite löjligt känns det ju, men samtidigt rätt lustigt!

2 kommentarer:

Jessica sa...

Men visst kan det vara ett plus! Du vet ju att du - av någon anledning - blivit intresserad av just den titeln. Låt dig överraskas! Fast å andra sidan: vissa dagar känner man för viss typ av litt, vissa dagar annan. Kanske kan du lägga till genre, eller ett "kodord"?

På plussidan, dessutom: du har ju inte köpt dem, "bara" lånat.

Bokbabbel sa...

Ååh, ett kodord, låter intressant! :D Och absolut är det rätt rolgit att bläddra i böckerna! Köpa skulle jag knappast göra utan att veta vad det är jag köper.