torsdag, mars 20, 2008

Glad påsk!

Ikväll bär det av mot lugnt påskfirande på sommarstugan, och just nu bluggar* jag medan jag samtidigt funderar över reselektyren. Två tjocka böcker är redan medpackade, men tänk om jag hinner läsa ut dem, eller tröttnar på dem eller... Det roligaste, viktigaste och ibland svåraste med att packa är just bokvalen! Jag fyller dessutom år under helgen och hoppas på hårda paket, men det kan jag ju inte räkna med...
Tyvärr var On Beauty inte speciellt givande lektyr, så den får stå i bokhyllan ett tag till. Vad plockar ni med er över påskhelgen?

Jag önskar er alla en riktigt skön och bok- och chokladfylld påsk!

* Att blogga när man borde plugga

5 kommentarer:

Amanda sa...

Grattis i förskott & glad påsk!

Jag är småtänd på att gå och köpa Stephen Kings senaste 'Duma Key' på Waterstones och känna mig som en tonåring igen.

Bokidioten sa...

grattis i förskott! Åtminstone hör i Östergötland har påsken hittils bjudit på fantastiskt läsväder!

Anonym sa...

Jag plockade med mig Anita Goldmans Ljusbärarna, Katarina von Bredows Som jag vill vara, Torey Haydens Vackra barn samt Norman Mailers Evangelium enligt Jesus. Och nej, jag lever inte i föreställningen att jag kommer att läsa alla dessa böcker under dessa dagar, men man måste ju ha med sig en blandad bokkonfekt för olika humör...

DESSUTOM hade jag med mig diverse litteratur för högläsning i bilen - Tove Janssons Det osynliga barnet och Farlig midsommar, Anna Gavaldas Jag skulle vilja att någon väntade på mig någonstans och Astrid Lindgrens Sunnanäng.

Glad påsk!

Bokbabbel sa...

amanda: Tacktack! Köpte du boken då?

bokidioten: Tack! Vädret var rätt bra både för promenader och läsning :)

ika: Nåja, det var en imponerande läslista, man måste ju packa för ala eventualiteter såväl kläd- som bokmässigt :D

Amanda sa...

>Köpte du boken då?

Nej, hann inte med så mycket nöjesläsning i påsk (väntar gärna tills den kommer i pocket dessutom). Och nu blir det fullt ös med en veckas skrivarkurs här i Oxford - på engelska.
Gulp.