måndag, april 06, 2009

Kanske Bushnells bästa

"One Fifth Avenue" av Candace Bushnell XXXX-
Jag är egentligen alls inget fan av chick lit. Men kanske var det läströttheten, eller så det faktum att en stor del av boken intogs i en dagen efter-stämning på soffan som jag tyckte faktiskt riktigt bra om boken. Den påminde mig om den finska tv-serien Salatut elämät (=Dolda liv) där alla bor i ett och samma höghus och intrigen utspelas där. I One Fifth Avenue utspelas intrigen nämligen i det fina huset med den fina adressen, och i huset bor det excentriska gamla tanter, misslyckade författare, unga wannabes m.m. Mycket rum för drama med andra ord. Det breda persongalleriet fick mig nästan att tänka på Penny Vincenzis böcker (ah!), kanske borde jag vräka i mig en sådan under påsken...? =)

Inga kommentarer: