måndag, april 20, 2009

Förberedelser

Jag har reserverat Clas Hylingers bok Dagar och nätter i Paris och Göteborg på biblioteket för länge sedan, hade velat komma i rätt stämning inför återseendet av studiestaden. Nu när jag uppenbarligen inte kommer att hinna få boken innan jag åker iväg tänker jag att det kanske är lika bra - då kan jag (nostalgiskt) läsa om staden när jag väl kommit hem.

Vad jag ska läsa där är en annan fråga. Har en hel del kandidater på lut, nu gäller det bara att hitta den bästa kombinationen. Kommer trooooligen att köpa en eller annan bok där också, men jag måste ju vara förberedd för eventuella försenade flyg, dagar i skärgården eller på ett café. Eller kanske så mycket program och så många intryck att jag inte läser en endaste rad. Huvudsaken är att jag åker! <3

Inga kommentarer: