söndag, januari 25, 2009

Så var det över då

Jag prickade av en hel del på min lista i dag, bland annat Breaking Dawn. De flesta av oss som läst serien klagar på den, men ändå hittas vi där med den sista boken i handen... Mastodontisk är den, över 750 sidor. Men jag märker att jag riktigt slukar den, även om den nu inte är sååå gastkramande spännande. Lite mer action blir det dock, jag skulle vilja påstå att serien lyfter en aning på här slutet! Edward är naturligtvis lika snygg och marmoraktig och gudomlig som vanligt - *gäsp* - men Bella får äntligen lite gåpåaranda och det har man minsann väntat på!
Inga spoilers för dem som ännu inte läst serien/boken, och jag ska inte trötta ur er Meyer-hatare med en lång recension heller :P. Ett litet (nåja, 750+ sidor kan väl inte kallas litet) lyft för serien alltså, och efter läsningen känner jag mig helt matt på något sätt, orkar för ovanlighetens skull inte lyfta upp nästa bok så fort jag slagit igen den utlästa. That counts for something.

Inga kommentarer: