tisdag, januari 20, 2009

Bokenkät

Här är mina svar på Bokhoras bokenkät som cirkulerar på bloggarna just nu.

1. Vilka författare köper du alltid inbundet (dvs, snabbt efter boken kommit ut)?
Det är väldigt få - pocket är billigare och mer behändigt och dessutom försöker jag få tag på böcker på bilbioteket. Men då och då händer det sig att jag inte kan hålla mig ;).
2.
Vilka författare har du flest böcker av i bokhyllan?
Det skulle vara Jo Nesbös sju böcker, men någonstans i en låda har jag ca 15 David Eddings-böcker undanstoppade.
3. Vilken var den senaste boken någon tipsade dig om, och vad tyckte du om tipset? Var blev du tipsad, om det var en blogg?
Jag får tips hela tiden via bloggar och ibaldn kultursidor eller dylikt. Den senaste boken jag skrev upp i min Vill-läsa-bok är Karin Fossums nyaste, Den onda viljan.
4. Vilken var den senaste boken du gav bort? Mottagande?
Sambon fick Lasermannen i julklapp, själv fick jag Khaled Hosseinis två böcker av "svärmor" samt en kompis.
5. Har du några biblioteksreservationer just nu?
Jepp, några ligger inne och väntar i universitetsbibliotekets databas :).
6. Vilken bok/böcker läser du just nu?
Sen tar vi Berlin av Moa-Lina Croall (verkar bra!). Och Pepparkakshuset av Carin Gerhardsen ska jag börja på.

Inga kommentarer: