torsdag, februari 07, 2008

Somebody stop me

Många bokbloggare avgav det ekonomiska nyårslöftet med bokköpsstopp. Just nu borde jag beläggas med motsatsen* - lånestopp! Här är jag mitt uppe i underbara "Shantaram" samt har en massa studier som släpar efter, men min briljanta lösning på det problemet är att surfa till bibliotekets hemsida och beställa fler böcker klara att avhämtas i eftermiddag. Duktigt alltså. Men å andra sidan, skulle ni själva ha kunnat motstå Babylons gator, Midvinterblod samt Fördjupade studier i katastroffysik? Tänkte väl det.

* Nåja, den direkta motsatsen är det ju inte, det vore väl bokköpsmåste eller något liknande...

7 kommentarer:

Marianne sa...

Vilket underbart bekymmer!

Midvinterblod läste jag nyligen. Inte med bland det bästa jag läst, men heller inte dålig.


Bokköpsmåste? Det blir nyårslöftet för 2009. Garanterad framgång :-)

Annika sa...

Midvinterblod är jag också intresserad av, ska bli roligt att höra vad du tycker om den sen.

Anonym sa...

Jag trodde att du skulle mena bokköpsmåste först, och blev nästan lite besviken när jag läste vidare. :) Men, äh, bra prioteringar. Läsa är vettigt.

//JJ

Bokidioten sa...

äh, tänk på vad du sparar genom att låna istället för att köpa! Om man ändå rentav kunde tjäna på att låna...

Anonym sa...

Fördjupaded studier ... håller hustrun på att läsa nu, och hon älskar den. Jag är mycket skeptisk till Kallentoft efter att ha läst kalkonen "Frisk, fräsch, spontan" eller vad den heter... burr.

Ruskigt trevlig blogg du har! Lägger genast en länk till dig från oss på Svenskläraren kommenterar.

Bokbabbel sa...

Marianne: Visst kunde man ha värre bekymmer ja :) Bra plan inför 2009!

annika: Ok, började på den redan i dag

johan: javisst är det ju det

bokidioten: kanske ett poängsystem? kanske du instiftar ett åt dig själv, för var tionde lånade bok får du köpa en egen, eller?

martin: tackar! "Fördjupade..." verkar lovande, men jag "slalomläser" ju "Shantaram" just nu och satsar därför på en mer lättläst deckare. har inte läst nåt av Kallentoft tidigare

Saga sa...

Ja, hur det går med mina köp- och lånestopp vet du ju redan. Det är bara att ge upp, falla för frestelsen och njuta!

And now over to something completely different: du gillar ju Johanna Nilsson, har jag tyckt mig förstå, hon har en blogg om du skulle ha missat det (du har ju några författare med bland dina länkar): http://johannanilssonforfattare.blogg.se/