tisdag, februari 12, 2008

Skissamling

"Scrapbook" av Adrian Tomine XXXX
Jag hade redan tänkt beställa denna bok från Adlibris men fick sedan låna den av en vän i stället. Under min läsning hann jag tänka att det kanske var lika bra att jag lånade den - graphic novels är tyvärr rätt så dyra - och även om denna bok är rätt tjock innehåller den sist och slutligen rätt så få berättelser. Mycket är planerade CD-covers, eller filmplancher eller bara skisser. Väl i slutet av boken var jag, förutom avundjsuk på dem som kan rita, också lite skamsen över att jag tänkt tanken att boken som tur var ett lån. Den är ju en riktig skatt!

I övrigt förundrar jag mig över att det kan ta så lång tid för en bok vunnen hos Bokhororna att hitta sin väg hem till mitt brevinkast, var håller den riktigt hus??

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vann också Simon Kernicks bok hos bokhororna o min har inte heller dykt upp än.

Bokbabbel sa...

Okej, då är vi två i alla fall. Men synd!