onsdag, februari 13, 2008

Kunde inte hålla mig

De flesta Sverigesvenska bokbloggar håller på att varva upp sig till extas över att bokrean i Sverige snart börjar. Här i Finland går den på slutrakan och jag trodde redan att jag skulle missa den helt i år (ett medvetet val alltså). Men nåja, så gick det som det gick och jag hittade mig själv i Akademiska Bokhandeln i dag, där jag fyndade biografin Aldous Huxley - An English Intellectual av Nicholas Murray (vars biografier lär vara bra enligt min belästa bokreapartner in crime). Boken kostade praktiskt taget ingenting eftersom det var 40 % rabatt på det ursprungliga rabattpriset OCH boken lämpar sig dessutom väl för min "forskning" inför kandidatavhandlingen jag förväntas prestera i vår. Fyndenas fynd med andra ord.
Och eftersom bokreafyndet kan klassas som en studirelaterad bok har jag nu lust att beställa icke-studierelaterad litteratur från Adlibris. Tänkte faktiskt klämma in en studiebok där också, är det okej att beställa då? ;)

Inga kommentarer: