torsdag, februari 12, 2009

Bokserienostalgi

För en tid sedan skrev Helena på Bokhora ett inlägg som bland annat handlade om Tvillingserien av Francine Pascal (ni vet, Elisabeth och Jessica Wakefield som är blonda och endast skiljs åt genom sina vitt skilda personligheter och födelsemärket på Elisabeths högra axel. Och som är bästa vänner trots sina olikheter, och vars mamma ibland tas för deras storasyster)*. Och nu hittar jag Kittybloggen. Nostalgi i allra högsta grad, vad kul!


*) Jepp, jag tror att jag fortfarande har stenkoll på Tvilling-trivia. Jag läste böckerna om och om igen, och kan fortfarande citera en del utantill! That's actually a funny story; min pappa blev frustrerad över att jag igen läste de böckerna och tog upp en av dem, bläddrade på måfå och läste "Någon fnös." varefter han slog igen boken. MEN, jag kunde fortsätta citatet, and I still can:

Någon fnös. "Winston har fått tomtar på loftet."
"Jag trodde det inte fanns plats för mer tomtar på Winstons loft", skämtade Tom McKay och öppnade en läskburk.

Och nej, jag är inte en total freak, jag kan inte citera andra (Tvilling)böcker :P. Men jag vet fortfarande att Enhörningsklubbens färg var lila och att tvillingarna hade en kusin i San Diego.

4 kommentarer:

gemini57 sa...

minns du sidnumret då? ;)

Anonym sa...

Det var Kitty-böcker för mig alla tider :D

Ps. Min blogg har flyttat. Den nya adressen är http://bokmarkt.hundora.se/. Kör en liten utlottning som invigning. Du är välkommen till att delta ;)

Bokbabbel sa...

gemini57: Det var nog nåt på femtio... På vänster sida iaf! :P

hundöra: Mm, tror att det är en liten uppdelning där, jag läste (bland annat) båda men var nog ändå mest för Tvillingarna

Anonym sa...

Jag läste en del om tvillingarna, men jag var helt besatt av Kitty-böckerna. De var ju så himla bra..!=)