torsdag, juni 19, 2008

Den ultimata midsommarboken - vilken är den?

Snart är sommarens största helg här. Jag känner mig lite hängig och har inte riktigt kommit in i festkänslan, kanske beror det på att alla andra verkar vara på väg redan i dag medan vi stannar hemma ännu inatt eftersom sambon måste jobba några timmar imorgon förmiddag. Men sen blir det en kompis stuga hela helgen. Jag borde packa, men främst funderar jag just nu på en bok att ta med (förstås). Den måste vara tillräckligt tjock så att den räcker ifall det plötsligt blir mycket död tid över, inte för komplicerad eftersom det trots allt är midsommar och man kanske inte är som allra skärptast :P Jag har trots allt mitt litteraturvetarryskte att leva upp till, så värsta tramset får det heller inte vara. Klurigt. Får se vad jag hittar på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför inte Winnie-the-Pooh av A.A. Milne? Den är såå söt ^_^ (satt just och bläddrade i mitt exemplar...)
Trevlig midsommar! :)

Bokbabbel sa...

den är i alla fall inte tungläst :)