måndag, juni 16, 2008

Amishzzz....

"Plain truth" av Jodi Picoult XXX+
Advokaten Ellie Hathaway får ett ovanligt fall då hon får försvara unga Katie Fisher, en flicka ur amish-samhället som anklagas för att ha mördat sitt eget barn.
Detta var inte det bästa jag har läst av Picoult, många av hennes andra böcker lyckas överraska läsaren flera gånger om. Här har Picoult helt tydligt försökt med det greppet, men lyckas däremot sällan. Boken blir dessutom för lång och tradig. Nejnej, läs hellre andra böcker (av Picoult)!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst ÄR den i tradigaste laget? Det var den tredje Picoultboken jag läste, och jag minns att jag blev lite förbannad över hur hon slarvat bort ett så klockrent ämne. Själva grundförutsättningarna är ju genialiska, men sen blir det långdragen rättegångsberättelse över det hela.

Har du läst hennes senaste, Change of Heart? Jag tänkte ta mig an den i sommar. Bra semesterlitt!

Bokbabbel sa...

Precis, idén var bra men förverkligandet dåligt!
Nope, inte läst den senaste, men jag tror säkert att den är bra semesterläsning!