onsdag, december 26, 2007

Julskörden

Jag får inte speciellt många bok-paket numera, min familj och släkt hinner inte riktigt med min lästakt och vågar inte alltid ge böcker av rädsla för att jag redan läst boken. Då jag senast fyllde år fick jag härliga bokpaket av kusinerna med sambon (eller heter det sambos?), men då hade jag läst alla böckerna eller hade dem hemma och väntade i bokhyllan. Kusinerna tyckte det var jättepinsamt men jag blev bara glad; då hade de ju i alla fall gjort bra val - jag var (eller hade varit) intresserad av alla böckerna. Och de gick ju att byta ut. Ingen skada skedd alltså, böcker tas alltid emot med glädje av mig!
I år fick jag en passligt stor och väldigt trevlig bokskörd av Julgubben.

"Jag går bara ut en stund" av Isobel Hadley-Kamptz
"Brunstkalendern" av Emma Hamberg
"Vadelmavenepakolainen" av Miika Nousiainen
"SKugga" av Karin Fossum

Inga kommentarer: