torsdag, december 06, 2007

Bättre skriven bok önskas

"Dotter önskas" av Katerina Janouch XXX-
En bok om (tabubelagd?) längtan, nämligen längtan efter en dotter. Idén var väl helt intressant, men genomförandet kan man definoitivt klaga på! Alltför många upprepningar och tjatande om hur pojkar visserligen är trevliga men att en dotter är vad som önskas. Huvudpersonen (vars namn jag just nu inte minns) är gift med världens snällaste (mes till?) man, men då han en gång säger till på skarpen (tack och lov, annars skulle jag ha spytt) så tycker huvudpersonen att han är orättvis. Jag har själv inte barn eller bekanta med barn, men jag tycker att det verkar absurt att människor på riktigt skulle klaga över pojkar eller så öppet tala om hur de önskar sig endast en flicka! Är det så här i verkligheten? Det är ju hemskt i så fall!
Nej nej Katerina, bättre kan du!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte läst boken, men har läst om den och säkert hamnar den förr eller senare i min bokhylla. :)

Bokbabbel sa...

Läs på du bara, min bokblogg är tänkt att inspirera och inte hindra folk från att läsa böcker ;)