torsdag, juli 01, 2010

Sommarskörd


Själv tycker jag inte om läslistor inför sommaren eller andra perioder, jag tror på att plocka upp den bok ur bokhyllan som lockar för tillfället. Paradoxalt nog blir jag dock otroligt inspirerad varje gång ni lägger upp en bild på en bokhög och jag tänker att det knappast kan skada att själv göra så med jämna mellanrum.
Här har ni alltså en hög som jag utan tvång hade tänkt arbeta mig igenom innan dammarna till höstens bokflod brister och jag förhoppningsvis kan fånga en och annan goding i mitt nät.
Åsikter om boken? Hejarop? Tankar om någon av böckerna? Ni vet var kommentarsfältet finns ;).

15 kommentarer:

Anna sa...

"The End of Mr. Y" är grym :) Lite rörig emellanåt, men riktigt bra.

Bokbabbel sa...

Jag har läst "PopCo" av samma författare, mindre känd bok men jag var stormförtjust. Och i höst kommer det en ny! ("Going Out" av samma författare var dock riktigt dålig)

Paperback Lover sa...

Jag är nyfiken på Linwood Barclay så du får gärna läsa och sen recensera så jag vet om jag också ska läsa :-)

Bokbabbel sa...

Linwood är en ny... nå, favorit är kanske att ta i, men jag har gillat:

http://bokbabbel.blogspot.com/2010/05/nytt-forfattarskap-att-lasa-mer-av.html

och

http://bokbabbel.blogspot.com/2010/06/besok-2-i-barclayland.html

Så dem kan du iaf hugga in på Paperback lover!

Paperback Lover sa...

Fantasiskt! Ja, Harlan Coben är ju en av mina favoriter så det låter onekligen lovande! Tack för länkar!

Bokbabbel sa...

Ingen orsak, hoppas du också gillar Barclay!

Cinnamon sa...

Jag har/hade några av dina böcker i min hög oxå. Varning för dålig sexscen i Dead and Gone..

Lilla O sa...

Alice Munro vill jag också hinna med i sommar och Linwood Barclay också. Problemet är knappast brist på böcker... ;-)

Bokbabbel sa...

cinnamon: Haha, yack för varningen :D Hunnit med någon av böckerna redan?

Lilla O: Nej, juste DET problemet lär vi inte ha

Åsa sa...

Är verkligen sugen på David Nicholls One day men eftersom sambon också kommer vilja läsa den får jag stå ut till den kommer på svenska. Slutet på Mr Y ligger i min hög med.

Bokbabbel sa...

har hört så mycket gott om One Day på sistone att jag nästan är rädd för att börja läsa p.g.a. den enorma hypen. Har du hört om den ska ges ut på svenska då?

Åsa sa...

Nej tyvärr inget datum än...

Bokbabbel sa...

Du får bara hålla ut (och läsa något annat :))!

Helena sa...

Jag blev superglad över att se Never Look Away i högen. Trodde inte den skulle komma ut förrän i höst, men när jag gick in på Adlibris var det bara att klicka hem. TACK! Nu blir min bussläsning extra spännande, hoppas jag. :)

Bokbabbel sa...

Jeppjepp, ibland stämmer inte riktigt all info, jag klickade hem den från Book Depository för en månad sedan kanske. men nu känns det som om jag vill spara på dne lite, för sedan har jag läst alla de fristående romanerna av Barclay, synd!