torsdag, juni 03, 2010

Höstlig bokflod

Både Calliope och jag hade(/har) fullt upp med vårens nyutkomna böcker, och nu är det ju sedan länge dags att blicka framåt mot höstens nyheter. Bara att gå igenom de digra katalogerna på nätet är ett heltidsjobb, om jag dessutom får ens en del av recensionsexemplaren jag bett om blir det nog att läsa dag och natt för att kunna recensera ens någorlunda i tid. Hemska tanke... :P

Jag ser framemot allt från Knausgårds Min kamp 1 till Boije af Gennäs Högre än alla himlar. Bitterfittan-Sveland utkommer med en andra bok (Att springa) och det pratas om guideböcker om New York och en bok om sociala medier. De flesta böckerna utkommer i september (ni som jobbar kan ju försöka pricka in vintersemestern redan då ;)), men innan jag hugger in på dem kommer jag i augusti att sträckläsa avslutande delen av Suzanne Collins fantastiska Hunger Games-trilogi, Mockingjay (redan förhandsbeställd från good old Book Depository).

Längt! Varför har jag en känsla av att jag kommer att bli god vän även med vår nya brevbärare...? ;)

4 kommentarer:

a-lo sa...

Jag tyckte det var riktigt goda nyheter att Boije af Gennäs kommer ut med nytt. Det var på tiden.

I övrigt har jag rätt dålig koll, men jag får hoppas på många sena amningsnätter i september ;)

Bokbabbel sa...

Vi håller tummarna för det då! :) Du lär väl få mer koll senast då bloggarna och tidningarna börjar rapportera om nya böcker :)

Linda sa...

Ser fram emot Sveland och Boije af Gennäs, det blir spännande!

Bokbabbel sa...

jag tror vi är många om den saken, efterlängtade "uppföljare"