tisdag, juli 13, 2010

Jag läser chick lit - och gillar!

Elsas mode av Sofi Fahrman XXXX
Elsa har tillbringat några fantastiska månader i New York men nu är hon tillbaka i trista Brämhult utanför Borås. Något måste göras, och i samband med att hon flyttar till Stockholm grundar Elsa en modeblogg, Elsas mode. Det här är vårvintern 2009, så ni som är insatta i modevärlden känner säkert igen allt från kavajlängder till de otaliga märken, designers och stilar som nämns. Det här är inte mitt expertisområde, men jag rycks med i alla fall, förstår ivern då Elsa klättrar på Bloggtoppen och suckar över henne klåpande.
Det här är chick lit på högsta nivå och det brukar vanligtvis inte alls vara min cup of tea, men nu är det något som charmar mig. Visst, boken är extremt ytlig och uttrycket "skaka rumpa" används så ofta att jag blir spyfärdig. Men ändå. Utmärkt läsning i sommarhettan eller en dag då du ligger hemma och är förkyld och längtar efter en liten glamourös get-away i form av en bok.
Sofi Fahrman är förresten kvinnan bakom bloggen Sofis snapshots. Det är förfärligt vad man lär sig när man läser böcker.

2 kommentarer:

Velma sa...

Jag har försökt att hita boken, men tydligen ingen bibliotek på huvudstadsregionen har inte skaffat den. :(

Bokbabbel sa...

nå, den finns ju i pocket i värsta fall ;)