fredag, juli 23, 2010

En gnutta optimism


... och regnprognos för lördagen är allt man behöver inför sin sommarstugepackning. I det här fallet så tror jag faktiskt inte att jag ska hinna läsa alla böckerna, nu är det mest frågan om att jag gärna vill börja lite i Shrivers bok men kanske ta något mer lättläst emellan. Och Juslins bok ska recenseras för Horisont, så den måste jag läsa mer noggrant, och om jag inte vill läsa noggrant hela tiden så måste jag ju ha alternativ att ta till... Round and round they go, en bokmals motiveringar!

4 kommentarer:

Evalinn sa...

Det ser ut som en bra uppladdning för helgen! :-)

Bokbabbel sa...

det tyckte jag också, fast lite väl optimistisk var den nog :D

Anonym sa...

Jag skulle garanterat ha börjat med älsklingsShriver, men hennes böcker har ju en tendens att kunna vara rätt tunga, så jag förstår att du vill ha lite mer lättlästa bööcker med också. :)

Bokbabbel sa...

Ja, Shriver är ju fantastisk, men en gång var hon inte det, jag läste aldrig ut boken (minns tyvärr inte vad den hette). Men jag har förvisso tre fantastiska erfarenheter av hennes böcker som väger tyngre