tisdag, juli 27, 2010

Tankar om Bodil. Och hösten

Om det igår var en bra bloggmåndag, så är det i dag en bra boktisdag. Efter att ha misslyckats med att hitta nyaste numret av Filter spontanshoppade jag Bodil Malmstens De från norr kommande leoparderna i stället och njöt av den under en krokig bussresa. På besök hos kompisen fick jag ett sms om att jag hade ett bokpaket att hämta ut, så det fick bli en omväg hem.

Kanske är ett säkert hösttecken inte mörka kvällar eller kyliga morgnar utan snarare höstens böcker som dimper ner i postlådan efter sommarstiltjen? Nu är det ju visserligen ännu några veckor till ifrågavarande böckers recensionsdatum, men det börjar kännas som om man är tillbaka i litteratursvängen igen.
Nu ska jag återgå till Bodil samt fundera på om jag ska våga mig på en kopp té trots värmen. Har två finfina sommarhelger inplanerade, men efter det börjar det kännas som om jag vore lite redo för hösten faktiskt.

7 kommentarer:

enligt O sa...

Tycker så mycket om Bodils härliga loggböcker om allt och inget. Ser också fram emot höstens böcker. Ännu mer nu när jag inte ska köpa några, då får man hoppas på snälla förlag!

Bokbabbel sa...

misstänker att jag har missat en loggbok i mitten, hoppas nästan det! :)
Är nog väldigt imponerad av dig och andra som håller köpstopp. men under hösten är det nog säkert liiite lättare då förlagen är snälla/har öga för marknadsföring och skickar rec.ex.

Lisa sa...

Här såg det lite annorlunda ut idag :) Fint :)

Cinnamon sa...

Vad fint du har fått det! :)

Bokbabbel sa...

Tack kära läsare, kul att ni gillar! :)

Lisa sa...

Det är lite klurigt att vara te-oman i värmen, gillar inte att dricka varmt när det är varmt ute som inne. Saknar te! Men nu har det varit lite varannandagsväder här hos mig senaste veckan så det har pimplats lite te trots allt :)
Och jag instämmer med min namne och Cinnamon här ovan - Det har piffats till härinne, fint!

Bokbabbel sa...

Tack tack! Jag läser att det varit svalare i Sverige ja, här har temperaturen sjunkit till behaglig nivå men det är fortfarande kring 25 grader och för varmt för té. Men jag vill!