tisdag, juli 27, 2010

Sookie #9

Dead and Gone av Charlaine Harris XX
Vampyrerna har "kommit ut" för länge sedan, nu är det alla "weres" tur. Först verkar det gå bra, men sedan hittas ett offer uppspikat på ett kors utanför Sams bar Merlotte's och Sookie blir än en gång indragen i obehagliga händelser. Vampyren Eric är mänskligare(?) än någonsin och påstår sig minnas lite från den tiden han hade tappat minnet och bodde hos Sookie (en bok i början av serien om jag inte minns fel).
Jag gillar att the weres kommer ut, och jag gillar den vidare information man får om the fairys (svårt med de här översättningarna alltså!). Ändå känns det inte som jag dras med helt och hållet även om jag hade sett framemot att träffa Sookie igen.

5 kommentarer:

Lisa sa...

Inte i relation till Harris då men jag såg att du twittrat om designen, så jag kilade in och möts av en helt ljuvlig färg - och fåglar! Så jättemysigt du har fått det härinne :)

blogg_bohemen sa...

Instämmer med Lisa, verkligen en mysig bloggmiljö! Den blå färgen är underbar!

Bokbabbel sa...

Lisa och blogg_bohemen: Kul att ni gillar, själv är jag ännu ovan men även jag är förtjust i den blåa färgen. den förra designen var alldeles för asketisk, skulle vilja få till en snygg header men är inte så internet- (eller konstnärligt) begåvad...

Helena sa...

Jag håller med om att det är jättefint, den blå färgen är alldeles underbar!

Jag gillade Dead and Gone väldigt mycket faktiskt och blev nog rätt indragen i all action (för det var det ju en del av...). Den senaste boken "Dead in the Family" är lite lugnare men också lite fördjupande så jag gillade den också :)

Bokbabbel sa...

Helena: Tack, kul att du gillar, vill ju att mina läsare ska trivas här :)

Jag väntar på att "Dead in the Family" ska komma i pocket, vill nog läsa vidare om Sookie och gänget!