fredag, december 31, 2010

Nu blir det till att tälta igen

De sista darrande minuterna före årsskiftet (läs: igår kväll) tog Bokbabbel steget in i det nya århundradet decenniet och beställde en iPhone 4! Tjohej! Nu blir det alltså att tälta vid brevlådan igen som ni förstår. Medan jag väntar kan ni gärna tipsa mig om roliga/supernödvändiga appar där nere i kommentarsfältet.

Inläggets bokliga anknytning: Jamen det fattar ni väl? Nu är det bara inträdesbiljetten (och flygbiljetten och tiden och pengarna alltså) som fattas så är jag all set för Bokmässan 2011!

Bild från äppelbutiken.

9 kommentarer:

Hanneles bok-paradis sa...

skaffa webbkamera till brevlådan :)

Chrissan sa...

OJ det var inte dåligt. Jag har haft föregångaren till din beställda lur och är överlag nöjd, men svår at tala i, dåligt ljud. Men tror att 4an är mye bättre.

Nämnde dig i min årets inlägg på bloggen min. Håller på med ytterligare ett som du bör ha äran för helt och hållet. Gott Nytt år... Tack för detta året med all inspiration.

Bokbabbel sa...

Hannele: haha, bästa idén på länge! :D Fast det kan bli en farlig spurt över gården sedan, för att hinna ikapp brevbärarn

Chrissan: Min bror har urpsrungliga iPhonen och han har varit väldigt nöjd. Alltid finns det ju för- och nackdelar såklart, men jag hoppas på mycket med den här!

Blev glad över "Årets bokhylla" och bokbloggslistan, väntar med spänning på ytterligare inlägg! *egoboost* Gott nytt år!

Metta Karlsson sa...

Välkommen i äppelklubben! Jag ska försöka ha en matchande mac book till min iPhone till bokmässan :)

Läsrelaterade appar som jag använder...bokus och adlibris har ju appar där man kan söka efter böcker och beställa. Sen använder jag evernote emellanåt för att anteckna. Använder även en app som heter 2do där man kan ha olika flikar i en kalender. Har en för böcker/blogg där jag antecknar recensionsdatum, bokrealeser, cirkeldatum osv. samtidigt som jag har tvättider osv under en annan flik ;)

Bokbabbel sa...

Tack för matnyttiga tips!
(Äppelklubben är jag ju nog med i sedan tidigare, har en iPod och en högt älskad MacBook :))

Metta Karlsson sa...

Felåt, välkommen till telefonäppelklubben

Bokbabbel sa...

tack!

catariina sa...

BlogPress är bra att mobilblogga med och reittiGPS använder jag varje dag för att kolla bussar och tåg i huvudstadsregionen (men nu vet jag inte var du bor?) och PS express är bra att snabbmodifiera mobilfoton med. Lycka till med nya telefonen! :)

Bokbabbel sa...

Bor i samma stad som du så det blir utmärkt! BlogPress och PS Express hade jag redan tipsats om men det låter lovande att även andra gillat. Tack!