måndag, mars 08, 2010

Promenader

Det händer mycket nu i det vanliga livet, sorgliga saker och några bra. Mycket att tänka på helt enkelt. Jag kommer sen heller inte att kunna åka till Mariehamns litteraturdagar i år, livet (och döden) kommer i vägen och jag går på en begravning i stället. Ingen oväntad begravning, men sorgligt ändå.

Lästa böcker finns, och recensioner kommer. Kanske i dag, kanske imorgon, kanske om en vecka. Skönt känns det i alla fall, att (bok)bloggen är ett av alla rum jag kan promenera i.

6 kommentarer:

Tekoppen sa...

Beklagar sorgen! Och gratulerar till de bra saker som händer dig. Mariehamns litteraturdagar kommer det fler av, men här och nu kommer inte igen, på gott och ont. Låt recensionerna komma när de kommer, vi som läser din blogg finns kvar och önskar dig allt gott i detta rum och alla andra! Take care! Varma tankar från din bloggkollega

Jessica (ord och inga visor) sa...

Jag kunde inte ha sagt något bättre än Tekoppen. Hon sade det perfekta. Ta hand om dig, bokbabbel (du heter också jessica eller har jag fel?) och låt livet komma före allt vad internet heter. Vi finns här som trogna läsare när du är redo och bloggsugen igen. KRAM!!

Bokbabbel sa...

Tack, vad fina ni är! Det ni skriver värmer verkligen! Det är skönt ändå, att ha bloggen och andra ställen att skriva och antingen få utlopp för känslor eller sedan vara ett trevligt tidsfördriv i det mindre trevliga. Ändå är sorgen inte överväldigande tung att bära, bara närvarande.

Och ja, även jag heter Jessica "på riktigt" :) Men det är inte därför jag gillar din blogg ;)

Jessica (ord och inga visor) sa...

Så lite så, inte behöver du tacka för omtanke :) men jag hade nog också gjort det iofs.

Jag tycker BARA om din blogg för att du också heter Jessica. ;)

Lisa sa...

Verkligheten blir så väldigt verklig ibland (så ock för mig just nu). Som du säger är det skönt om man har något lite mjukare att doppa tårna i då och då, men jag önskar verkligen att det lättar för dig snart. Var rädd om dig!

Bokbabbel sa...

Tack Lisa, jag hoppas detsamma för dig!