måndag, mars 01, 2010

Att släpa böcker till ett bokevenemang eller Hur man driver ett i-landsproblem till sin yttersta spets

Printade igår ut programmet för Mariehamns litteraturdagar. Ok, ganska långt i förväg, det kan även jag medge, men på torsdag ska jag på möte med föreningen med vilken jag ska åka till Åland och jag tycker om att ha information i pappersform och jag är en boknörd och ja, jag behöver nog inte motivera detta ytterligare.

Men till saken. Till det litterära evenemanget dyker det upp en hel del författare vars alster jag har läst, och rätt många vars böcker jag förvaltar i min högt älskade och fullproppade bokhylla. Kanske har man möjlighet att få böcker signerade och då skulle jag gärna vara där och vifta med mina exemplar. Men det känns minst sagt onödigt att släpa en fyra-fem böcker över havet för en sådan sak - eller? Kanske bara någon utvald bok? Men tänk om just den författaren inte signerar och då står jag där och känner mig snopen... What to do?

Inga kommentarer: