lördag, februari 27, 2010

På hemvägen en tyngre väska

Hemma i Finland igen efter finfina dagar i Göteborg. Alla andra bokbloggar om bokreans död, men själv var jag glad över att kunna traska in på Pocketshop, roffa åt mig böcker för - 25 % och sedan dessutom få stämplar på mitt lilla lila stämpelkort. Nu borde jag ju ta tag i vardagen igen, men lite svårt är det allt då fästmannen rapporterat om nyanlända rec.ex. (jag är hos familjen i en annan stad och åker hem till bokgodingarna först imorgon) och jag dessutom släpat hem dessa böcker över Norra Östersjön:

- Nollnoll. Decenniet som förändrade världen, antologi
- Näckrosbarnen, Suzanne Axmacher
- The Shaking Woman. A History of my Nerves, Siri Hustvedt
- Någon sorts frid, Camilla Grebe & Åsa Träff
- A Gate at the Stairs, Lorrie Moore
- Handle with Care, Jodi Picoult

samt nyaste numren av Filter och ViLäser. Mums säger bokmalen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har läst flera bloggare som skrivit om hur bra pocketshops rea är - ska nog göra ett besök på min närmaste tror jag...
Väldigt sympatiskt det där med att rea ut hela sortimentet, då slipper man också de där massproducerade fulutgåvorna av gamla klassiker som annars brukar fylla alla andra bokhandlar.

Bokbabbel sa...

Precis min åsikt! På sätt och vis känns det lite fuskigt, men jag var störtnöjd! Då plockar man dessutom på sig böcker man vill ha och inte böcker man TROR att man vill ha :P

Boktokig Eva Boström sa...

Vad kul! Synd att jag har så långt till Pocketshop!

Bokbabbel sa...

javisst var det, och gissa om jag var nöjd, jag som annars bor i ett helt Pocketshop-löst land!