fredag, februari 05, 2010

Blodtörstiga järvar

Europa Blues av Arne Dahl XXXX
Som vanligt har Arne Dahl smällt ihop en massa olika fall som kanske eller kanske inte hänger ihop. En man som har ätits upp av järvarna(!) på Skansen, åtta kvinnor som försvunnit från en flyktingförläggning och en man som åker tunnelbana och känner döden närma sig.
Och så har vi naturligtvis A-gruppen, med Arto Söderstedt i Italien men de andra på plats i Stockholm. Och Dahls oefterhärmliga stil att skriva. Det här är inte den bästa av hans deckare, och jag tycker han borde akta sig för att dra linjer mellan alla fall, men visst är det underhållande läsning. Och visst sträcker jag mig genast efter nästa bok i serien.

2 kommentarer:

svartanova sa...

Jag gillade den verkligen. Men de som kommer efter också. Trevlig fortsatt läsning!

Bokbabbel sa...

Jag har läst några emellan men har väl tre och en halv bok kvar i serien, är väldigt förtjust!