torsdag, februari 11, 2010

Bloggarnas betydelse

Jag blir lite varm om hjärtat då jag ser att bokbloggsomdömen har fått komma med som blurbar på bokpärmar. Det känns som om förlagsvärlden har tagit ett viktigt steg, att de har insett bokbloggarnas betydelse. Nu bloggar jag ju inte för att få hamna på ett bokomslag, men det känns ändå bra att veta att vi bokbloggare numera syns och är "värda" att ta i beaktelse. Det märks också på förlagens villighet att skicka recensionsexemplar, och på att bokbloggsevenemang såsom Bokhorornas bokkollo blir omskrivna i tidningar.

Hurra för oss helt enkelt!

7 kommentarer:

Paperback Lover sa...

Ja hurra!!!

Bokbabbel sa...

vi är bäst :)

Jessica (ord och inga visor) sa...

Kan bara hålla med, yay!!

Anonym sa...

Hurra!

snowflake sa...

Men var, var? Exempel, tack!

Bokbabbel sa...

snowflake: tyvärr har jag dåligt minne kring just det där :/ Men åtminstone "Den utstötte" av Sadie Jones hade i pocketupplagan blurb av Bokhora och såvitt jag minns någon till bokbloggare

snowflake sa...

Kul!