onsdag, december 31, 2008

Liten uppdatering

Inspirerad av lite bloggläsning igår blev resten av dagen bra bokmässigt! Sambon tog mig till en bokhandel där jag hittade My Favourite Wife samt Girls of Riyadh och på kvällen hann jag ännu läsa ut Hosseinis bok - tjitjing i läsestatistiken! ;)

Apropå sambon; vilken ångest han ger mig! Här läser jag - litteraturvetaren - Tony Parsons etc. medan han smakar på Nobelpristagare* - på tyska, hans fjärde språk!! Nåja, jag måste ju uppmuntra till läsning även om det är frågan om så galna projekt! ;)


*) Först Herman Hesse, nu blev det Orhan Pamuk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fast Pamuk är ju ändå rätt lättsam. Och tyska är ett vackert, poetisk, flödande språk -- att läsa på det är ett rent nöje, inte en ansträngning. ;)

//JJ

Bokbabbel sa...

Mm, har nog själv ocksa läst nat pa tyska, men det var flera ar sedan, da min tyska ännu var relativt flytande...