måndag, januari 09, 2006

Resumé

Nu skall jag ta och göra som många andra bloggare har gjort, föra lite statistik över det gångna läsåret.
Jag läste hela 146 böcker (jaja, svimma ni bara) varav
99 på svenska
27 på finska
20 på engelska

54 av böckerna var skrivna av en manlig författare och 92 av en kvinna. Detta var anmärkningsvärt, jag visste inte att det var så könsbundet, konstigt.
I år skulle jag vilja läsa mer under studietiden också, kanske lite fler böcker på andra språk... Lite fler romaner, inte bara deckare ;)

Ännu några frågor och svar, frågorna kommer från Tjejsnack.
1. Hade du en trevlig jul&nyårshelg? Jodå, jag hann träffa massor med kompisar, men också bara slöa och ta det lugnt, vara med pojkvännen och familjen samt läsa =) I dag började vardagen igen
2. Var du hemma eller hos släktingar, kanske rentav utomlands? Under jullovet var jag hemma hos familjen förutom en liten tripp till Åbo, men själva juldagarna var jag på sommarstugan samt på min Åbo-tripp. De senaste tre åren har vi varit utomlands hela jullovet, så det var helt kul att göra så här igen
3. Fick du någon mysig julklapp och isåfall, vad? Fick främst saker till lägenheten, men min Enya-CD kan väl klassas som mysig, och kanske böckerna också
4. Har avgett något nyårslöfte? Jaaa... jag borde motionera mera...
5. Står granen kvar? Nej, vi hade ingen gran i år, och i dag tog jag till och med bort glittret jag hade satt på min krukväxt =)

2 kommentarer:

Jenny sa...

Visst är det konstigt det där med manligt/kvinnligt. Jag blir förvånad varje år när jag summerar och ser att jag har övervikt för kvinnliga författare.

Anonym sa...

146 böcker, de e ju en var 60 timme?!