onsdag, juni 16, 2010

När jag blir stor...

När jag blir stor vill jag bo i New York några månader som Daniel, Johanna och lilla Tage och jag ska besöka alla bokhandlar där precis som Calliope. Jag vill fortsätta läsa mycket trots livet som småbarnsmamma precis som Helena samt läsa lika mångfaldigt och analyserande som Tekoppen. Jag ska tänka lika klokt som Vixxtoria och äga lika många DVD-boxar som En bok om dagen. Precis som Windup Women ska jag vara med i en bokcirkel och Anna Winberg får hjälpa mig göra en lika tjusig hemsida åt mig som hon själv har. Min blogg ska vara snygg som Books versus cigarettes med lika fantastiska bilder som de hos Pia Jane Bijkerk. Kanske har jag övertagit Nina Solomins jobb som chefredaktör på ViLäser, kanske skriver jag själv böcker som Johanna L, eller blir förläggare som Svante Weyler.

4 kommentarer:

Cinnamon sa...

Det var inte dåliga framtidsplaner det där. :)

Bokbabbel sa...

nej du, ambitiöst så det förslår! :)

Tekoppen sa...

Det låter bra :)

Fast jag skulle aldrig själv ha påstått att jag läser (eller bloggar) särskilt analyserande. Tycker mest att det blir bu eller bä, inte så djuplodande direkt.

Bokbabbel sa...

I respectfully disagree :)