tisdag, juni 29, 2010

Blomstertid

Veckans tematrio handlar om blommor i titeln och jag fick faktiskt ta min bokhylla till hjälp för att över huvudtaget komma på några andra böcker än nr 1.

1. Vit oleander av Janet Fitch. Förstås. För den är så bra.
2. The Ghost Orchid av Carol Goodman. Ännu oläst...
3. Näckrosbarnen av Susanne Axmacher. Se nr 2. Fast den finns iaf i mitt medvetande som en oläst bok, så dess öde ser lite ljusare ut för tillfället.

Som en bubblare hittar på Lian Hearns På kudde av gräs men det är lite oklart om gräs får räknas som en blomma. Och så behövs det ju bara tre böcker, those are the rules.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Näckrosbarnen är bra! Lite ångestklump-i-magen-framkallande ibland, men om man som jag gillar den typen av läsning så rekommenderas den absolut!

Bokbabbel sa...

visst gillar jag ångest i lämpliga doser ;) Tror att det var just din recension som fick mig extra intresserad om jag inte minns fel!

Hanneles bok-paradis sa...

det där borde jag fortsätta på...

Bokbabbel sa...

tematrion eller?