måndag, juni 21, 2010

Mini-enkät

Nu är det sommar, nu är det sol(?) och vad passar väl bättre bland inläggen om sommarläsning än en minienkät som kanske ger andra läsare tips om sommarläsning på samma gång?

En favoritbok:
Vit oleander av Janet Fitch.

En bok som förändrade min värld(sbild): Sierskan av Barbara Wood eftersom den var den första vuxenroman jag minns att jag läste.

En bok som förtjänar en bredare läskrets: Du eller aldrig av Malin Kivelä, som jag placerade bland 00-talets bästa böcker och som jag läst flera gånger och gillat lika mycket varje gång.

2 kommentarer:

Mrs E (ibland Grefvinnan) sa...

Vit oleander är så fantastiskt fin - miljön beskrivs så bra i den.

Bokbabbel sa...

mm, men det börjar bli väldigt länge sedan jag läste den och jag undrar om jag ska våga läsa om den... har du gjort det?