torsdag, juni 24, 2010

Midsommarbokpackning i sjukstugan

Buhuu, min skraltiga hälsa sätter stopp för det roliga midsommarfirande vi hade planerat. Fästmannen är dock väldigt trött han också, så vi drar ut till sommarstugan med mina föräldrar och vilar upp oss där i stället. Pensionärsvarning javisst, men det ska bli skönt att slippa flyttstök för några dagar. Förhoppningsvis kan vi återvända utvilade och friska på söndag! Jag satsar också på att ha läst ut åtminstone några av dessa medhavda böcker:

- Den röda damcykeln, Mats Ahlstedt
- Hemsökelse, Jenny Erpenbeck
- Generation Loss, Elizabeth Hand
- Döden skall du tåla, Karin Fossum

Lite övernaturlighet och blodiga mord, det blir väl bra i den ljusa magiska midsommarnatten?

Glad midsommar!

6 kommentarer:

Cinnamon sa...

Krya på dig! Ta det bara lugnt i helgen. Du gör helt rätt i att åka till stugan och fira med föräldrarna.

Bokbabbel sa...

Tack så mycket! Ja, jag tror att det var ett vist (och vuxet) beslut, och det blir säkert riktigt bra det också. Ha en fin midsommar!

Lisa H sa...

Tycker din midsommar låter härlig! Du får ersätta feberfrossan med bokfrossa :D
I mitt fall blir det nästan som en vanlig fredags-grill-kväll, med sill fast utan nubbe, med systeryster och respektive, för jag ska jobba imorgon bitti.. :(
Ha det gott och krya på dig!

blogg_bohemen sa...

Jag satsade också på ett midsommarmord, Ingrid Elfbergs Gud som haver. En helt OK debut och faktiskt rätt spännande. Hoppas att en tur till sommarstugan fått dig att friskna till.

Helena sa...

Generation Loss var en av mina stora läsupplevelser 2009. Ser fram emot att läsa din recension!

Bokbabbel sa...

Lisa H: Den var inte helt fy skam faktiskt, även om jag inte fick läst så mycket som jag hade tänkt p.g.a. att mamma hade med sig så många trevliga tidningar :) Synd med jobbet, men hoppas du hade en fin kväll iaf!

blogg_bohemen: (Fiktiva) midsommarmord ftw! Tack, jag mår bättre nu!

helena: Det var din intression som fick mig intresserad, du har en viss sådan effekt på min bokshopping :) Har ännu inte hunnit börja på just den men är taggad!